Učiti – uspješno i opušteno!?

Ispitni su rokovi pred vratima. Ispita i gradiva gomila, a već vam je svega dosta. Panika. Zvuči li vam poznato?

Lijek je u dobroj organizaciji koja sprječava izgaranje, poboljšava usredotočenost i proces učenja čini uspješnijim. U knjizi Uspješno učenje: povećajte uspješnost čitanja i učenja (signatura u SVKST: 194. 489) Christian  Grüning, između ostaloga, nudi niz savjeta i vježbi koji će učenje olakšati i učiniti ugodnijim iskustvom.

Primjerice, nalazite li korisnom u spomenutoj knjizi predloženu organizacijsku tablicu?

Možda će vam se svidjeti dvominutna vježba sa slapom kojom se poboljšava usredotočenost, a ujedno služi i opuštanju. Opuštanje je, naime, nužno za održavanje sposobnosti učenja.

Dakle, zamislite da se nalazite pred živopisnim slapom. Tijekom prve stanke od učenja uključujete samo vizualni kanal. Usredotočite se na zamišljenu sliku. Nastojte vizualizirati što više detalja. Nakon otprilike dvije minute vratite se gradivu.

U drugoj stanci, kad se ponovno zamorite učenjem, nastojte uključiti samo auditivni kanal, a isključiti ostala osjetila. Što čujete? Čujete li žubor vode?

Treći put primaknite se slapu i uključite kinestetski kanal. Osjećate li kapi?

U sljedećim stankama doživite slap osjetom mirisa, odnosno okusa.

Potom, u idućem koraku, povežite dva osjetila, npr. vid i sluh, pa tijekom naredne stanke sluh i miris, svaki put prizivajući što više pojedinosti određenog osjetilnog iskustva.  

U idućoj stanci uvedite i treće osjetilo. Poigrajte se! Kad se dobro uvježbate, uključite sva osjetila.

Osjećate li se opuštenije? Učenje ide lakše?